برای برنامهریزی محتواها در اینستاگرام، پیش از هرچیز احتیاج به تقویم محتوایی دارید. در همین مقاله مختصری درباره تقویم محتوا صحبت کردهایم و به همین دلیل در ادامه فقط به برنامهریزی برای اینستاگرام میپردازیم.
ابتدا باید ببینید که از کدام انواع و ایدههای محتوا میخواهید استفاده کنید. مسلما تمام ۲۳ ایدهای که در این مقاله گفته شده به کار شما نمیآید. تعدادی از آنها را متناسب با کسبوکارتان انتخاب کنید. مثلا آکادمی اینفوگرام محتواهای ویدیویی، اینفوگرافیک، مصاحبه، پرسش و پاسخ و مسابقه را انتخاب کرده است.
بعد از تعیین نوع محتوا، مشخص کنید که هر محتوا در چه روزی باید منتشر شود. اینفوگرافیک زیر یک مدل برنامهریزی ماهیانه برای ایدههای تولید محتوا را نشان میدهد.
برای انواع محتواهایتان قالب گرافیکی مشخصی داشته باشید. تعیین این قالب به سلیقه شما برمیگردد اما خوب است که از نظم خاصی پیروی کنید. مثلا اگر برنامه هفتگی دارید، برای هر روز هفته یک قالب خاص داشته باشید. یا اگر تم شطرنجی را برای صفحه اینستاگرامتان انتخاب کردهاید، دقت کنید محتواها را طوری بچینید که این تم را بهم نزند.
درباره این سایت